سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کناد

حضرت ماه

یکی از چیزای خیلی عجیب حرم این بود که بین اون همه شلوغی و سرو صدا مخصوصا شب عیدا، صدای گریه بچه هایی رو که یواشکی گریه می کردند از پشت انبوه جمعیت می شنیدی و حتی قیافه ریزه میزه و کوچولوی بچه های گمشده رو تو تاریکی شب می دیدی. حتی اگه گریه نمی کردند یا چیزی هم نمی گفتن انگار کسی بود که سرتو برگردونه طرف اونی که گمشده و بخواد بری طرفش.

 اصلا انگار یکی حواسش به همه اون زائرا بود. 

یه روز یه پیرزنی روی زمین نشسته بود. حتی حرف نمیزد. نزدیکش رفتم. گفت: دلم درد می کنه. فوریتهای پزشکی که اومد فهمیدم طحالش ضربه خورده و باید آمبولانس بیاد.

یه روز همراه یه فوجی از زوار که از درب طبرسی وارد شدن یه بچه بود با موهای بافته شده و یه عروسک که محکم تو بغلش گرفته بود؛ یه جوری در و دیوار رو نگاه می کرد دست که رو شونش گذاشتم برگشت، اسمش فاطمه بود. مامانش گفته بود اگه گم بشی دیگه پیدا نمیشی. دستاش یخ کرده بود. رفتیم دفترگمشده ها، مامان و باباش سراسیمه رسیدن.پیدا شد.

یه شب یه صدایی از بین جمعیت صدام زد: خادم! خادم!. یه خانوم بود. نزدیک رفتم. گفت: هی خادم برام آب بیار! خندیدم. رفتم براش آب آوردم. بعد لیوانشو داد و گفت: ببرش!

یه روز توی بارون یکی تو مخم می خوند هی باید زمینو نگا کنم. چشام رو زمین بود. توی خیسی زمین یه شاپرکو دیدم که به پشت افتاده و تقلا میکنه.

یه  روز لب حوض جمهوری یه خانوم اومد و سلام کرد و گفت دخترم گفته امسال برو حرم بگو من هنوز چادریم 

یه روز یه خانوم و آقا بودن لب حوض وضو بگیرن. گفتم اینجا نه. نمی شه خانوم شما نباید پیش چشم نامحرم وضو بگیره. گفت: نامحرم ینی چی؟ ماتم برد. گفتم یعنی حریم همسرتون باید حفظ شه. خندید گفت: ممنونم من آداب اجتماعی رو فراموش کردم اما اشکالی نداره اینا هموطنن. خواهش کردم یه سری به دفتر سئوالات شرعی بزنن و مفهوم نامحرمو بپرسن.

یه روز یه پیرمردو پیرزن ترکمن نمی دونستن صندلی چرخدارای حرم رایگانه. 

یه روز یه بچه گله کرد چرا به ما خوشامد نمی گن همش برا بزرگترا می نویسن خوش آمدید.

یه روز یه خانومی دو شب و دو روز تو حرم منتظر بچش مونده بود، بچه هه نیومد دنبالش.

یه روز یه خانومی روبروی امام رضا ایستاده بودو با یه تسبیح هزارتایی یکی از علما رو به جان مادرش قسم میداد که حاجتشو برآورده کنه در حالی که امام رضا همه حواسش به جهل او بود.

یه روز ... 

راستی چن تا از این یه روزا هست که او حواسش به ماست. راستی چقدر ماهه این حضرت ماه!